Vegan kamakauss

Tõstke käsi, kes ei viitsi hommikul pikka aega söögitegemisele kulutada, aga samas tahab, et hommikueine oleks toitev, vitamiinirikas ja maitsev? (Tõstan käe siin üksi kodus praegu;)). Selles hommikusöögis kohtuvad justkui ida ja lääs. Tegemist oleks justkui smuutikausiga, mida näeme tihti Instagramis ja mis koosnevad tavaliselt troopilistest puuviljadest. Ka serveeritud on ta kookoskausist. Sees on, aga vana hea Eesti kama! Peal mustsõstrad ja jõhvikad meie Eesti aiamaalt ja metsast ning chia seemned ja tahiinipasta, kuskilt, eee, kaugemalt:).

Kamajahu ise võib pidada meie Eesti supertoiduks ja kui sa gluteeni ei karda, siis sobib ideaalselt hommikusöögiks. Mina kasutan rukkikama, sest nisu sisaldab teraviljadest kõige rohkem pestitsiide ja see meie kehale küll head ei tee. Kamajahus sisalduv rukki- ja odrajahu on väga head süsivesikuteallikad ning hernejahu on väga hea taimne valguallikas.

Mustsõstrad ja jõhvikad on heas mõttes pommid, sest need sisaldavad korraliku annuse vitamiine ja mineraalaineid ning antioksüdante. Eriti kasulik on neid tarbida jahedamal perioodil, et tugevdada immuunsussüsteemi. Ja kuna me elame Eestis, siis peaaegu, et koguaeg on jahe periood:D. Kama peale raputasin veel omega-3 allikat: chiaseemneid ja niristasin peale veidi tahiinit, millest saame kasulikke rasvhappeid.

Minu kamakausi retsept:

200g sojajogurtit

3spl rukkikamajahu

peotäis marju (mustsõstrad, jõhvikad, vaarikad, mustikad)

1 tl chiaseemneid

0,5 tl tahiinit e seesamiseemnepastat

vajadusel natuke sinu oma lemmik magusained (palmisuhkur nt)

Sega omavahel jogurt, kamajahu, chiaseemned, suhkur. Kaunista marjade ja chiaseemnetega. Nirista peale tahiini ja voila!

Sõna otseses mõttes ainult 3 minutit!

Kookoskauss osta siit;)

2019-01-08T13:29:21+03:00